Цвіль у орендованій квартирі: хто має покривати шкоду?

Категорії

Неприємна, але, на жаль, досить поширена проблема: орендарі житла раптом виявляють на стінах та меблях грибок, якого раніше не було. Що сталося, як слід діяти в подібній ситуації та чи існують чіткі правила: хто завдає шкоди?

Хто несе відповідальність за плісняву в орендованій квартирі?

У будь-якому випадку мирно співіснувати з пліснявою в одному будинку не вийде – без втрат для здоров'я квартирантів справа не обійдеться. Особливо якщо у квартирі проживають алергики, люди похилого віку або маленькі діти. Та й домашнім вихованцям таке сусідство на користь точно не піде.

Ідеально, звичайно, якщо в орендодавців та орендарів вийде домовитися полюбовно і знищити плісняву в орендованій квартирі спільними зусиллями. Але спочатку потрібно розібратися в причинах появи такої напасті. Розглянемо два варіанти.

Перший – коли відповідальні власники житла:

  • грибок вже був, але його прояви замаскували косметичним ремонтом, а наймачів попередити не спромоглися;
  • господарі напередодні здавання житла поставили в ньому склопакети, не подбавши належним чином про вентиляцію приміщення;
  • в будинку відбувається протікання труб або квартиру затоплюють мешканці з верхнього поверху.

Цілком ймовірні й інші ситуації, в яких орендодавці повинні не пред'являти претензії до наймачів, а терміново допомагати тим знищити плісняву в орендованій квартирі. Вже є прецеденти, коли суд вставав на захист наймачів житла, які ризикують своїм здоров'ям з вини несумлінних господарів. І компенсації у таких випадках можуть вилитися у досить суттєві суми.

Але є й другий варіант – коли винні орендарі.

Змоделюємо хоча б кілька можливих ситуацій:

  • наймачі були своєчасно попереджені про те, що приміщення слід регулярно провітрювати, щоб уникнути застою повітря, але знехтували цим обов'язком;
  • мешканці намагаються заощаджувати на опаленні, в результаті з'являється підвищена вологість та виникають передумови для появи грибка;
  • у приміщенні створюються антисанітарні умови, не підтримується чистота на належному рівні, допускаються підтоплення тощо.

Таким чином неминуче завдається шкоди господарському майну – пліснява в орендованій квартирі може значно пошкодити стіни, шпалери, меблі та іншу обстановку. Наймачі повинні будуть не тільки відшкодувати власникам матеріальні втрати, а й провести ремонт власним коштом.

Цвіль у орендованій квартирі: основні етапи вирішення проблеми

Способів вирішення проблеми не так багато, але вони є. Найголовніше - грибка потрібно позбавлятися, і якнайшвидше. Адже поки господарі житла та квартиранти з'ясовуватимуть між собою ступінь провини та відповідальності, першим цвіль зіпсує майно, а другим – здоров'я. Наслідки тривалої дискусії можуть стати дуже дорогими.

На початковому етапі проблеми можна спробувати вирішити її власними силами:

  1. Налагодити у приміщенні нормальний режим терморегуляції та вентилювання.
  2. Усунути причини підтоплень та інших передумов утворення грибка.
  3. Обробити спеціальними засобами локальні осередки цвілевої інфекції.
  4. Надалі постійно підтримувати чистоту, оптимальну температуру, уникати вогкості.

На жаль, практика нашої багаторічної роботи показує, що такого благополучного результату рідко вдається домогтися - пліснява в орендованій квартирі часто стає занедбаною і тому важкою проблемою. У таких випадках потрібно терміново звертатись за допомогою до фахівців. Наша компанія має великий досвід боротьби з різними видами грибків. Команда професіоналів видалить грибок та плісняву швидко, недорого та назавжди.

Відгуки
Поки немає відгуків
Написати відгук
Ім'я*
Email
Напишіть відгук*